לילה מתוח: רקטות בדרום, התפרעויות בהר הבית

בנצי לייזרוביץ וקובי פינקלר No Comments on לילה מתוח: רקטות בדרום, התפרעויות בהר הבית

עימותים בהר הבית במהלך הלילה, אחר שהידברות שהיתה בין המשטרה לבין מתבצרים נכשלה. כתוצאה מכך 3 גלי ירי מרצועת עזה שכללו 10 רקטות וארבעה יירוטים. בתגובה צה"ל תקף בדרום העיר עזה אתרים משמעותיים של החמאס. ביו"ש יש עימותים והפרות סדר בשלוש גזרות: בבית אומר לוחם גבעתי נפצע קל בינוני במעבר סאלם הפרות סדר ובשכם מעצר שני מבוקשים חמושים שתכננו לבצע פיגוע | כל הפרטים

עזה צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הסלמה ביטחונית נרחבת בדרום, ביהודה ושומרון ובירושלים. 16 רקטות שוגרו הלילה (בין שלישי לרביעי) מרצועת עזה לדרום. מערכת כיפת ברזל יירטה ארבע מהם וחמש נפלו בשטח פתוח. לא היו נפגעים, אך אחת הרקטות נפלה במפעל בשדרות.

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב תקפו בתגובה לשיגורים, אתר לייצור אמצעי לחימה ואתר נוסף לייצור ולאחסון אמצעי לחימה המשמשים את ארגון הטרור חמאס במרכז רצועת עזה.

video
play-sharp-fill

עוד מסר הדובר: "תקיפה זו מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של ארגון הטרור חמאס. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחונית נגד מדינת ישראל".

video
play-sharp-fill

עימותים אלימים גם ביהודה ושומרון, כאשר בחברון נפצע לוחם צה"ל בהפרות הסדר בעיר, בבית אומר לוחם גבעתי נפצע קל בינוני במעבר סאלם הפרות סדר ובשכם התבצע מעצר של שני מבוקשים חמושים שתכננו לבצע פיגוע.

חבלני משטרת ישראל טיפלו בשעות הלילה בפריט רקטי ששוגר משטח רצ"ע ונפל סמוך לשדרות, ללא נפגעים. החבלנים וידאו שלא נשקפת כל סכנה נוספת, ופינו אותו מהמקום. במשטרה קוראים לציבור, לנקוט במשנה זהירות כאשר מבחינים בחפץ חשוד או פריט העלול להיות חלק מרקטה, להתרחק מהמקום ולדווח מיד למוקד 100 של המשטרה.

הרקע להסלמה – עימותים קשים בין מוסלמים לבין כוחות הביטחון הלילה בהר הבית. לפי הודעת המשטרה, הלילה בזמן שהמשטרה פעלה כמדי ערב לאפשר למוסלמים רבים לציין את חודש הרמדאן ולהגיע לעיר העתיקה בירושלים ולהר הבית לתפילת הערב בבטחה, עשרות צעירים פורעי חוק ורעולי פנים, הכניסו לתוך המסגד זיקוקין, מקלות ואבנים והתבצרו בו התבצרות אלימה, שעות אחרי תפילת התרוויח׳ במטרה להפר את הסדר במקום תוך חילול המסגד. בנוסף הם החלו בקריאות הסתה והתפרעות בתוך המסגד, ונעלו את דלתותיו מבפנים עם מכשולים וביצורים בפתחים.

video
play-sharp-fill

לאחר ניסיונות רבים וממושכים להוציאם החוצה בהידברות ללא הועיל, נאלצו כוחות המשטרה להיכנס למתחם על מנת להוציאם החוצה, בכדי לאפשר את תפילת הפג׳אר כסדרה ולמנוע הפרת סדר אלימה. במהלך כניסת הכוחות יודו לעברם אבנים ונורו זיקוקין רבים בתוך המסגד ע״י עשרות רבות פורעי חוק, ומפרי סדר. המשטרה עצרה עשרות חשודים שהתבצרו, התפרעו, ידו אבנים, ירו זיקוקין וחיללו את המסגד.

מהמשטרה נמסר כי שוטר אחד נפצע ברגלו כתוצאה מאבנים. המתפרעים גרמו לנזק במעשיהם למסגד וחיללו אותו. דוברות המשטרה כתבה: "לצערנו בשעה ששוטרים רבים פועלים לאפשר את חופש הפולחן תוך שמירה על הבטחון, החוק והסדר במקומות הקדושים ובכל רחבי העיר ירושלים, יש מי שבוחרים להתפרע ולהפר את הסדר הציבורי. אותם מפרי סדר פוגעים בראש ובראשונה בציבור המוסלמים המגיעים להתפלל במסגד. נמשיך לפעול בנחישות נגד מפירי סדר ופורעי חוק למען שלום הציבור ובטחונו".

כאמור הלילה עשרות רבות של צעירים פורעי חוק ורעולי פנים, הכניסו לתוך המסגד זיקוקין, מקלות ואבנים והתבצרו בו התבצרות אלימה באמצעות ברזלים, ארונות וחפצים נוספים מתוך המסגד שאותם השחיתו, הגל במטרה להפר את הסדר במקום תוך חילול המסגד. בנוסף הם החלו בקריאות הסתה והתפרעות בתוך המסגד, ונעלו את דלתותיו מבפנים עם מכשולים וביצורים בפתחים. לאחר ניסיונות רבים וממושכים להוציאם החוצה בהידברות ללא הועיל, נאלצו כוחות המשטרה להיכנס למתחם על מנת להוציאם החוצה, בכדי לאפשר את תפילת הפג׳אר כסדרה ולמנוע הפרת סדר אלימה.

במהלך כניסת הכוחות יודו לעברם אבנים ונורו זיקוקין רבים בתוך המסגד ע״י עשרות רבות פורעי חוק, ומפרי סדר. המשטרה עצרה מאות חשודים שהתבצרו, בהם כאלו שהתפרעו, ידו אבנים, ירו זיקוקין וחיללו את המסגד. שוטר אחד נפצע ברגלו כתוצאה מאבנים ושוטר נוסף נפצע ברגלו מזיקוק שנורה לעברו בכינון ישיר. המתפרעים גרמו נזק במעשיהם למסגד ותכולתו וחיללו אותו. בשעות האחרונות, כל המתבצרים שנעצרו הלילה הועברו לתחקור במפקדת החקירות המשימתית של מחוז ירושלים. בסיום פינוי המתבצרים האלימים הכוחות יצאו מהר הבית, ובוצע ניקיון של המסגד אחרי שהמתבצרים השחיתו, לכלכו, גרמו נזקים וחיללו אותו.

לפנות בוקר התקיימה בהר הבית תפילת הפג׳אר כסדרה והמשטרה פעלה לאפשר למוסלמים רבים להגיע אליה. יחד עם זאת, לאחר התפילה עשרות החלו בקריאות הסתה ברחבת הר הבית בניסיון לשבש את ביקורי התיירים והישראלים שצפויים להתחיל בשעה הקרובה בהתאם לנוהג הקיים. כוחות משטרה הדפו אותם לאחור ועצרו חשוד אחד במקום. בשעה זו שקט במקום.

בתוך כך, גם בשעות האחרונות ממשיכים גורמי טרור בהסתה פרועה ברשתות, לצד פרסומים כוזבים ביחס להתרחשויות במקום. במשטרה מדגישים כי "הנוהג הקיים בהר הבית ישמר ולא ניתן לאף מתפלל או מבקר לפגוע בו". המשטרה מוסרת כי 'נמשיך לפעול נגד כל מי שינסה להפר את הסדר הציבורי, להתפרע ולנהוג באלימות. חופש הפולחן שניתן למוסלמים בהר הבית אינו החופש ליידות אבנים, לירות זיקוקין, לשבור מסגדים ולנסות לפגוע בשוטרים או באזרחים. המשטרה תמשיך לשמור על הביטחון, החוק, הסדר והנוהג הקיים במקומות הקדושים ובהר הבית".

מזכ"ל תנועת הג'יהאד האיסלאמי, המחבל זיאד אלנחלה איים: "המתרחש במסגד אל-אקצא הוא איום חמור על קדושותינו, אנחנו מוכנים לקראת העימות הבלתי נמנע בימים הקרובים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר על פעילות המשטרה בהר הבית: "מגבה את מפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז ירושלים, השוטרים והלוחמים וכלל כוחות הביטחון על הפעילות הנחושה הלילה בהר הבית למניעת התפרעויות ופעילויות טרוריסטיות. אני נותן גיבוי מוחלט לפעולות הללו שנועדו לשמור על חיי אדם ומאחל רפואה שלימה לשוטרים שנפצעו. חמור מאוד שמכניסים אבנים, ברזלים וכוורות זיקוקים לתוך מסגד, במטרה לפגוע ולרצוח שוטרים ולפגוע באזרחי ישראל. טוב עשתה המשטרה בפעילות מהירה וחד משמעית".



0 תגובות